Arkiv

 

 

Misbrug af “Mine sider” hos Stofa.
Som nogle måske allerede har hørt eller læst, har der været et angreb på “Mine Sider” hos Stofa.
Det drejer sig om knap 2000 Stofa kunder, der har fået deres login oplysninger offentliggjort.
Så sandsynligheden for at netop I er berørt, er meget lille!
Det er i den forbindelse vigtigt at sige, at ingen betalingsoplysninger er blevet berørt.
Det er som sådan ikke Stofa, der har lækket disse oplysninger, men derimod et angreb på andre sider som feks. LinkedIn eller Drop-box.
De berørte Stofakunder, har valgt at bruge samme login på begge sider og dette har givet hackerne mulighed for nemt at logge ind på “Mine sider”.
Stofa reagerede hurtigt og effektivt, ved at lukke for adgangen til “Mine side”.
Dette er nu genåbnet, men opfordringen fra Stofa er at skifte sit password til “Mine sider” med det samme.
Har I internet eller telefoni fra Stofa, vil I indenfor kort tid, modtage en mail med mere detaljerede oplysninger.
Evt. spørgsmål omkring dette, skal henvendes til Stofa direkte. 
Hør evt. indlægget fra Stofas sikkerhedsansvarlige på P4 morgen her:

Kilde: https://www.dr.dk/radio/p4aarhus/p4aarhus-morgen-radio/p4-morgen-2018-09-27-06-05-2

28/9-2018

  Opgradering fra 3/1 til 5/1 Mbit.
Som annonceret på generalforsamlingen, vil de medlemmer der har en 3/1 Mbit internet forbindelse, blive opgraderet til en 5/1 Mbit.
Prisen vil forblive som hidtil.
Opgraderingen af hastigheden vil ske fra d. 1/7-2018
19/6-2018
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 7. maj 2018.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2018
8/5-2018
 

Ordinær Generalforsamling
Afholdes mandag d. 7. maj 2018.
Kl: 19.00
Sted: Vejle Bibliotek i Salen.
Willy Sørensens Pl. 1, 7100 Vejle

Bestyrelsen
2/3-2018

Dagsorden:

 

Der er i øjeblikket problemer med @pedersholm.dk email adresser.
Der arbejdes på en løsning.

1/1-2018
Kl 14.00

Opdatering:
Problemet burde nu være løst.
Oplever du stadig problemer, kontakt da Stofa direkte.
Kontaktoplysninger finde du her i højre side.
Eller prøv at se om du har fået dit mailprogram sat rigtig op efter skiftet til Stofa.
Du finder en guide til det her: Guide til mailprogram.

1/1-2018
Kl 15.10

 

Faktura fra Stofa frem for TrioNet.
Der udsendes i disse dage en faktura fra Stofa på internet, telefoni og tilvalg.
Stofa har jo overtaget som udbyder af telefoni, internet og tilvalg fra 11. oktober.
Dette betyder at jeres gamle PBS betalinger til TrioNet ophører og skal flyttes over til Stofa.
Dette har desværre ikke kunne ske automatisk.
Så husk venligst at tilmelde jeres nye Stofa betaling til PBS, hvis I ønsker betalingen skal ske automatisk efterfølgende.
Spørgsmål vedrørende fakturaer fra Stofa, skal rettets direkte til Stofa.
Kontaktoplysninger findes her i højre side.

M.V.H.
Bestyrelsen
27/11-2017

  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 8. maj 2017.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2017
11/5-2017
  Info omkring skift af udbyder.
Som tidligere udmeldt overtager Stofa leveringen af TV – INTERNET og TELEFONI.
Det vil ske natten mellem den 10. og 11. oktober i tidsrummet ca. kl. 01-03 og det vil betyde at der vil forekomme udfald på Tv/internet/telefoni denne nat.
Vi anbefaler at I slukker jeres TV ved stikkontakten i dette tidsrum, specielt hvis jeres TV er af den type, der selv laver kanalopdatering ved manglende signal.
Skiftet til Stofa kræver ingen gensøgning af Tv-kanaler, så for langt de fleste vil alt være som før, når I tænder jeres TV den 11. oktober.
Angående INTERNET/TELEFONI og TILVALGS KANALER.
Alle medlemmer der har et eller flere af disse produkter hos Trionet i dag, vil modtage en mail fra Stofa ca. 1 uge før skiftet.
Denne mail vil indeholde alle oplysninger I har brug for omkring netop jeres setup og produkter, samt hvad der sker med dem.
Det er derfor MEGET VIGTIGT at I holder øje med mailen fra Stofa.
Alle vil, med få undtagelser, beholde samme produkter og til samme pris, enkelte vil endda falde lidt i pris efter skiftet.
De få der har et telefonabonnement der vil ske ændringer med, vil blive kontaktet direkte af Stofa, pr. telefon i den nærmeste fremtid.
Har I spørgsmål til indholdet i mailen, står der et telefonnummer til Stofas kundeservice hvor medarbejdere sidder klar til at hjælpe jer.
Vi håber at overgangen går så nemt og smertefrit som muligt, både bestyrelse og Stofa har arbejdet hårdt på at alt lykkes.

Bestyrelsen
29/9-2017

Opdatering:
Der er desværre sneget sig en trykfejl ind i vores annonce i avisen, omkring skiftet til Stofa og datoen for dette.
Det rigtige tidspunkt for skiftet er som noteret her på hjemmesiden.
Altså:
Det vil ske natten mellem den 10. og 11. oktober i tidsrummet ca. kl. 01-03

Internet og telefoni kunder hos TrioNet der overgår til Stofa, er nu begyndt at modtage mails om overgangen.
Har I ikke modtaget en mail inden imorgen eftermiddag, er I velkommen til at kontakte Stofa på 88 30 30 30 og spørge efter den.
Den kan være forsvundet i spam indbakken eller andet.

Bestyrelsen
05/10-2017

 

Ny aftale er på plads.
Vi har nu fået lavet en endelig aftale med Stofa og Dansk Kabel TV, der gør at anlæg, TV-pakker, priser og service, forbliver de samme som vi har nu.
Også efter 1. oktober 2017 hvor vores nuværende kontrakter udløber.
TrioNet er tidligere blevet opkøbt af Stofa og er derfor i princippet et og samme selvskab allerede nu.
Aftalen betyder også, at selvom vi i fremtiden modtager vores signal fra Stofa i stedet for TrioNet, skal ingen have udskiftet deres modem eller genindstille deres tv.
Alt forbliver som det er nu. Blot med et andet navn på afsenderen.
Dette er vi meget tilfredse med.
God sommer til alle.

Bestyrelsen
5/7-2017

  Problemer med internet/telefoni.
Der er i øjeblikket et problem med TrioNet internet i hele DK.
Fejlen er ikke på vores anlæg.
TrioNet arbejder på at få det genetableret.
Følg med på vores statusside for løbende info.
Du finder den HER.
22/6-2017 Kl 16.14

Opdatering:
Internettet er på vej tilbage igen.
Prøv evt. at genstarte dit modem hvis det ikke kommer på af sig selv.
Der arbejdes stadig på telefoni.
22/6-2017 Kl 22.17

Opdatering:
Telefoni er også på vej tilbage igen.
Prøv evt. at genstarte dit modem hvis det ikke kommer på af sig selv.

22/6-2017 Kl 22.25

 

Strømafbrydelse.

D. 7/6 vil der fra kl ca 9.30 og ca. 1 time frem være strømafbrydelse til vores hovedstation.
Dette bevirker at der ingen tv, internet eller telefoni vil være i dette tidsrum.

Vi beklager meget.

Mvh
Bestyrelsen
6/6-2017

 

Opdatering af programlisten.

Der er lavet en opdatering af programlisten.
Listen finder du under menupunktet Tv og Radio, eller ved at klikke her.

13/2-2017

 

Ordinær Generalforsamling

Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 8/5-2017
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne

6/2-2017

  Info omkring indholdet i TV-pakkerne.
Afkrydsningen af programønske-listen på generalforsamlingen i Maj, pegede på at de eksisterende pakker er som folk ønsker.
Så programpakkerne vil fortsat være som de er nu, uden ændring, indtil sidst i 2017.
Mvh
Bestyrelsen
15/11-2016
  Planlagt nedetid på internet og tv..
Onsdag morgen d. 15/6-2016, vil TrioNet udføre servicearbejde der berører alle TrioNet services, det vil sige internet og TV.
Der kan derfor forekomme afbrydelse af internet og tv mellem kl. 6 og 8, onsdag morgen.
Vi beklager.
10/6-2016
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 9. maj 2016.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2016
11/5-2016
   
  Ordinær Generalforsamling
Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 9/5-2016
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne
9/3-2016
  Info ang. Søndagens afbrydelse af signalet.
Som de fleste af jer nok opdagede var der et længerevarende udfald af tv og internet signal i søndags. (d.28/2-16)
Vi talte i den forbindelse med mange af jer i telefonen, da der selvfølgelig opstod frustration over ikke at kunne se tv eller bruge internettet, fra kl. ca. 11 til 21.
De af jer vi talte med gav udtryk for forståelse for situationen, da I fik forklaringen på udfaldet. Tak for det.
Vi er selvfølgelig heller ikke glade for udfaldet, men må desværre sige at det er den slags der kan ske og at det ikke var noget vi kunne forudse eller gøre noget ved for at få hurtigere op at køre igen.
Udfaldet skyldes IKKE en fejl i vores anlæg. Det skyldes derimod (ud fra den forklaring vi har fået) at der var gået ild i en strømforsyningsstation ved et signal knudepunkt i Kolding.
Dette bevirkede at der manglede signal til flere foreninger rundt omkring i Danmark.
Vi var i hele perioden i løbende kontakt med vores leverandører omkring status og deadline.
Der var adskillige folk på at løse situationen, som blev løst så hurtigt som det var muligt.
Vi opdaterede ligeledes løbende vores driftinfo side (kan findes her).
Det er den eneste mulighed vi har for at holde jer orienteret ved situationer som denne og vi vil opfordre jer til at kikke her, hvis I er i tvivl omkring driftstatus. (Kan evt. tjekkes via en mobiltelefon der kan gå på nettet)
Håber dette har kastet lidt lys over søndagens udfald og hvad der blev gjort fra bestyrelsens side for at afhjælpe situationen.
Mvh
Bestyrelsen
02-03-2016.
  TrioNet har skruet op for hastigheden.
Som nogen af jer måske har bemærket, så har internet hastighederne i foreningen fået et skub opad.
Og det uden at prisen er blevet forøget.
Med virkning fra årsskiftet, blev jeres nuværende internet abonnement sat op i hastighed.
Hvis hastigheden ikke er slået igennem hos jer, prøv da at genstarte jeres kabel modem eller kontakt TrioNet support.
De nye hastigheder kan ses her: http://trionet.dk/internet.aspx
Eller ved at logge på jeres selvbetjeningsside: https://selvbetjening.trionet.dk/Som noget nyt arbejdes der også på at kunne få internet uden TV.
Det vil sige at man kan få internet og telefoni fra TrioNet, i antenneforeningens område, igennem foreningens anlæg, uden at skulle have en TV-pakke fra foreningen.
Ring til TrioNet for at høre nærmere om denne løsning.Håber I byder de nye hastigheder velkommen.
Mvh
Bestyrelsen
26/2-2016
 

Info omkring Tilvalgs-TV.
Hold øje med din postkasse indenfor nærmeste fremtid.
I vil modtage et brev omhandlende Tilvalgs-TV fra TrioNet.
Meget kort fortalt, går det ud på at I vil kunne tilkøbe ekstra tv-kanaler, oveni jeres nuværende tv-pakke.
Men hold øje med postkassen og læs alt om hvordan og hvilke kanaler der er tale om.
30/9-2015

  GOD TONE overgår til YouSee pr. 1.oktober 2015.
Dette vil umiddelbart ikke betyde noget for os som forening og tv/net udbud da disse leveres af TrioNet.
I vil ved fejlmelding på tlf 76 42 88 00 dog blive mødt af en medarbejder ved Dansk Kabel TV (ejet af YouSee) som vil stå for servicen i fremtiden.
Vi håber ikke dette skaber for meget forvirring og vi forventer servicen stadig vil være på samme niveau som hos GOD TONE.
  Møde i programudvalget og prisforhandlinger omkring den nye Eurosport DK.
Der har været afholdt møde i programudvalget, hvor der blev set på de stemmesedler der blev udfyldt til årets generalforsamling.
Resultatet blev et uændret programudbud.Ud over dette har der været (hårde) prisforhandlinger i gang for at kunne bibeholde den nye Eurosport Danmark kanal.
Eurosport DK er en sammenlægning af Eurosport 2 og Canal 8 sport fra 1. juli.
Dette ville betyde en betragtelig prisstigning for denne kanal i sammenligning med den eksisterende Eurosport 2 kanal som vi har på vores anlæg p.t.
Vi har dog fået forhandlet en uændret pris hjem på den nye kanal for resten af året.
Til generalforsamlingen i 2016 skal der derfor tages stilling til om vi skal beholde kanalen i fremtiden.
Læs mere om kanalen HER
22/6-2015
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 4. maj 2015.
Referat og formandens beretning kan findes her: KLIK HER
5/5-2015
   
  Ordinær Generalforsamling
Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 4/5-2015
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne
3/3-2015
  TV-2 Sport
Det vil, som det ser ud lige nu, ikke være muligt at få TV-2 sport på anlægget inden for en acceptabel økonomisk ramme.
Heller ikke som prøve program.
TV-2 sport vil naturligvis komme med på stemmesedlen til næste generalforsamling.Skulle der ske ændringer i dette, vil vi naturligvis informerer om dette her på siden.
22/1-2015
  Returnering af modem til Dansk Kabel Tv
Vi har fået oplyst at Dansk Kabel Tv nu har udsendt returkasser til gamle modems.
Der er følgende muligheder:
1. Har I stadig jeres gamle modem til at ligge, skal dette naturligvis returneres.
2. Har I købt jeres modem i sin tid men stadig modtaget en returkasser, skal I kontakte Dansk Kabel Tv på telefonnummeret herunder. Så bliver det noteret i deres system.
3. Er I kommet til at kasserere modemmet efter skiftet til TrioNet, skal I ligeledes kontakte Dansk Kabel Tv på telefonnummeret herunder. Så bliver dette ligeledes noteret i deres system.
Vi har fået lovning på at I ikke vil få en regning for modemmet da der er gået så lang tid siden skiftet.
Telefonnummer til Dansk Kabel Tv: 76 42 88 00
13/1-2015
  TV-2 Sport
Vi arbejder i øjeblikket på om vi kan finde en økonomisk og teknisk god løsning for at få TV-2 Sport på anlægget.
Mere info følger når vi ved mere.
9/1-2015
  Returnering af modem til Dansk Kabel Tv
Ifølge Dansk Kabel Tv skulle de af jer der er blevet bedt om at returnere jeres gamle Dansk Kabel Tv modem, modtage en retur kasse i løbet af de nærmeste dage.
4/12-2014
 

Erfarings info fra GodTone.

BILKA sælger for øjeblikket Samsung TV, hvor Danmark ikke kan vælges som land.
Her skal der vælges: Andre

Vejle, den 21. oktober

  Husk..
Kanalen 7-erne lukker 1. nov. og erstattes af ID-investigation.
  HUSK!!
Har du fået din @pedersholm.dk mail adresse flyttet over til TrioNet så skal du lave et par ændringer i dit mail program før det virker.Følg TrioNets vejledninger i hvordan du skal gøre.
Du finder vejledningerne HER Er du stadig i tvivl om hvordan du gør så kontakt gerne TrioNet support.
 
Lukning af analog signal.
Som meddelt på generalforsamlingen i maj 2013 er det analoge signal stoppet på vort anlæg den 1.oktober 2014.
Det betyder, at man skal have et TV der kan modtage digitale signaler. (MPEG4)
Der har desuden været annonce i UgeAvisen 12. februar for at gøre opmærksom på ændringen.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til bestyrelsen.
 
BESTYRELSEN
  TrioNet er nu oppe at køre på vores net.
Tv, Internet samt telefoni skulle nu være oppe at køre på vores anlæg.
HUSK det kræver en gensøgning på dit tv for at få programmerne tilbage.
Se evt. mere info omkring digital søgning HERVi ser frem til samarbejdet med TrioNet.
Bestyrelsen
  Husk det er d.1.oktober vi skifter over til vores nye udbyder TrioNet.
Vi forventer at alt vil gå rimeligt smertefrit, men hav venligst lidt tålmodighed hvis der skulle forekomme lidt ustabilitet.
F.eks. KAN vi risikerer sort skærm og manglende internet i løbet af i nat hvor skiftet fra DanskKabelTv og over til TrioNet sker.
Ved evt. fejl og mangler på Internet samt Telefoni skal vi minde om at disse fejl i fremtiden skal indmeldes til TrioNet support og altså ikke længere DanskKabelTv.
Kontaktinfo kan findes her i højre side eller under menupunktet Kontakt.
Vi skal ligeledes minde om at det også er i morgen/i nat det analoge TV-signal lukker på vores anlæg.
Vi glæder os til fremtidens samarbejde med TrioNet.
  VIGTIGT!!
Har man allerede internet, telefoni gennem antenneforeningen samt eventuelle emailadresser der slutter på @pedersholm.dk og ønsker man også at få det/have det i fremtiden, så skal I en tur forbi bestil.trionet.dk og gennemgå tilmeldingsproceduren.
Grunden til dette er at der kan være en ret lang ekspeditions tid før jeres nuværende udbyder frigiver jeres nummer til flytning.
Har I på nuværende tidspunkt ikke fastnet telefon men ønsker at få det i fremtiden fra TrioNet, så kontakt venligst TrioNets kundeservice og de vil være behjælpelige med dette.
TrioNet support har tlf. 78 79 80 80.
 

Præsentation af TrioNet.dk og gennemgang af produkter, gennemgang af tilmelding samt spørgerunder.

Onsdag d. 13.august kl. 19. blev der på Vejle Bibliotek, som annonceret, afholdt endelig præsentation af vores nye leverandør af TV, Internet, Telefoni osv.
Ca. 150 medlemmer dukkede op til dette arrangement, hvilket vi er rigtig glade for.
Dejligt at se den store interesse og nysgerrighed, der udvises fra medlemmernes side for dette nye setup.
TrioNet gennemgik deres produkter samt viste hvor og hvordan det er muligt at tilmelde sig dem.
Grundlæggende kan man sige at TV-delen fortsætter uforandret efter 1.oktober 2014, uden at I skal foretage jer noget ud over en kanalsøgning på jeres TV.
Husk i den forbindelse at det analoge TV-signal, som annonceret på de sidste 2 generalforsamlinger samt i avisen vil blive lukket pr. 1.oktober.
Har man allerede internet, telefoni gennem antenneforeningen samt eventuelle emailadresser der slutter på @pedersholm.dk og ønsker man også at få det/have det i fremtiden, så skal I en tur forbi bestil.trionet.dk og gennemgå tilmeldingsproceduren.
VIGTIGT!! Skal I have jeres fastnet telefonnummer flyttet med over til TrioNet fra DanskKabelTv eller anden fastnetudbyder, så bedes I foretage tilmelding så hurtig som muligt.
Grunden til dette er at der kan være en ret lang ekspeditions tid før jeres nuværende udbyder frigiver jeres nummer til flytning.
Har I på nuværende tidspunkt ikke fastnet telefon men ønsker at få det i fremtiden fra Trionet, så kontakt venligst TrioNets kundeservice og de vil være behjælpelige med dette.
Trionet support har tlf. 78 79 80 80.

Vi ser i bestyrelsen frem til samarbejdet med TrioNet.

Har I spørgsmål ang. Internet og telefoni så er I velkommen til at kontakte TrioNet support.
Evt. spørgsmål omkring TV kanaler osv. skal stadig rettes mod foreningens bestyrelse.

Vejle, den 14. august – BESTYRELSEN

  Præsentations materiale omkring vores nye udbyder TrioNet fra mødet d. 10.juni.

Hent præsentationen som .PDF her: TrioNet og Pedersholm24. juni 2014 – BESTYRELSEN
 

VEDR. VEJLEDENDE AFSTEMNING.

Bestyrelse og programudvalg har talt sammen og vurderet resultatet af afstemningen. Tv2 fri som har været gratis på anlægget som prøvekanal fik ikke stemmer nok, og slettes på anlægget om kort tid. Øvrige kanaler fik genvalg, hvilket betyder uændret kanaludbud.

Vejle, den 13. maj – BESTYRELSEN

 

Referat af generalforsamlingen den 5. maj.

Kaj Rodding blev dirigent og han konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og derfor beslutningsdygtig. Formanden omtalte i sin beretning at der var afholdt mange møder, da alle vore kontrakter udløb i år. Servicekontrakt med GodTone er forlænget 2 år. Der vil måske blive indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling, hvor der vil blive fremlagt forslag til nye aftaler på internet og tv. Torben havde været glad for sit første år som formand, og han opfordrede medlemmerne til at komme med “feedback” positive som negative. Formanden gjorde opmærksom på, at det analoge signal slukkes den 1. oktober i år. Formandens beretning blev enstemmig vedtaget. Herefter fremlagde kasserer Torben Mikkelsen regnskabet, som blev enstemmig vedtaget. Regnskabet udviser en kassebeholdning på 45.000 kr. Valg af kasserer blev genvalg til Torben Mikkelsen. Valg af programudvalg blev genvalg til Svend Aage Kjer – Johannes Nørskov Madsen – nyvalg til Charlotte Faber Stech Mortensen. Genvalg af revisorer – Kaj Rodding, Erantisvej 7 og Svend Erik Kristensen, Snerlevej 16. Punkt 7 var fastsættelse af kontingent – pakke 1 uændret 975 kr. pakke 2 3.300 kr. blev enstemmig vedtaget. Der var ikke indkommet forslag. Der blev foretaget en vejledende afstemning vedr. indeholdet i programpakkerne. Resultater kommer senere når bestyrelse og programudvalg har drøftet resultatet. Dirigenten takkede for god ro og orden og formanden sluttede af med at takke de fremmødte..

Vejle, den 8. maj – BESTYRELSEN

 

Infomøde.

Tirsdag, den 10. juni 2014 – kl. 19.00 er der informationsmøde på Biblioteket. Her vil vi sammen med vor kommende udbyder orientere om det samarbejde der starter den 1. okt. 2014, som omfatter INTERNET – TELEFONI og TV.

21. MAJ 2014 – BESTYRELSEN

 

 Sidst ændret: 05-11-2018 12:55:18

 

 

 

 

 

Lukket for kommentarer.