Arkiv

 

  Stofa bliver til Norlys.
Pressemeddelse fra Norlys kan læses her:
Stofa bliver til Norlys

22/08-2023
  Norlys tilpasser tv-pakker og priser

 Se mere i linket herover.

  Driftinfo fra Stofa

Afbrydelse af tv, internet og telefoni i flere dele af Jylland

Vi vedligeholder vores netværk den 10. august 2023 kl. 01 til 06. Det betyder, at der vil være afbrydelse af tv, internet og telefoni i  7100 Vejle, 7160 Tørring, 7171 Uldum, 7173 Vonge, 7300 Jelling, 7321 Gadbjerg, 7323 Give, 7362 Hampen, 8350 Hundslund, 8654 Bryrup, 8660 Skanderborg, 8700 Horsens, 8723 Løsning, 8732 Hovedgård, 8740 Brædstrup, 8751 Gedved, 8752 Østbirk, 8762 Flemming, 8763 Rask Mølle, 8765 Klovborg og 8766 Nørre Snede i perioden. 

Med venlig hilsen
Stofa

 

Enden på vores gamle antenneanlæg.

Det sidste step af nedlæggelsen af Antennelauget, er nu i gang.
Kablerne i skabene bliver klippet, og skabene vil sidenhen blive fjernet.
I vil derfor kunne opleve folk i området, der arbejder på at nedtage og fjerne resterne af det gamle antenneanlæg.

 

 

 

 

 

 

23/01-2023

 

Start på lukning af det gamle coax signal fra Antennelauget, for alle der IKKE har bestilt et nyt produkt.

De første 50 Stofa kunder blev installeret før jul, og installationerne fortsætter de næste 5-6 uger.
Alle skulle senest ved udgangen af uge 3 have modtaget en mail eller et brev med deres installationstidspunkt.

Næste del af opgaven er nedlukning af det gamle coax anlæg, hvor første trin er afbrydelse af de gamle medlemmer, som IKKE har bestilt et nyt fiber produkt.
De første er allerede afbrudt i dag, de resterende vil følge de kommende dage.
Dem som HAR bestilt et eller flere nye produkter, og som stadig venter på at få det nye fiber signal, fortsætter på det gamle coax signal indtil installationen af fiber er gennemført.

Det vil sige at ingen mister deres signal, før den nye fiber fra Stofa er etableret, til dem som HAR tilmeldt sig.

De berørte vil efter afbrydelsen få et postkort i deres postkasse, hvor der står at de er blevet afbrudt, samt kontakt oplysninger til Stofa.
Skulle man være blevet afbrudt ved en fejl, så ring straks til dette nummer på tlf: 75187431, så bliver man selvfølgelig tilsluttet igen hurtigst muligt, da Stofa/Norlys har teknikere i området alle hverdage.

Har man ved en fejl ikke fået bestilt et nyt produkt, men ønsker at gøre det, kan dette ligeledes gøres på tlf: 75187431

Et eksempel på kortet der kommer i postkassen, kan ses her: Kort

Med venlig hilsen
Stofa, Norlys og den tidligere bestyrelse.

04/01-2022

 

Antennelaugets sidste regnskab

Hermed det sidste regnskab fra Antennelauget Pedersholm.
Se regnskabet her
21/12-2021

 

Forkerte priser.

Vi er blevet gjort opmærksom på, at nogle af jer har modtaget en ordrebekræftelse fra STOFA, med forkerte priser i.
Der er angivet et TV-oprettelsesgebyr, samt månedsprisen på Stor TV pakke er angivet uden rabatten er trukket fra.
Dette er selvfølgelig en fejl.
Priserne er selvfølgelig som aftalt ved bestilling. Og uden oprettelsesgebyr.
I vil desuden modtage direkte besked fra STOFA omkring dette.

Vi beklager på STOFAs vegne.

10/12-2021

 

Ang. lukning af det gamle coax signal, fra Antennelauget.

Et par af jer har ringet og spurgt, om det gamle signal bliver lukket ned d. 1/10-2021, når antennelauget officielt ophører, selvom I ikke har fået det nye signal endnu.

Det gør det ikke.
Signalet i det gamle anlæg kører videre og serviceres af Stofa, indtil alle der har tilmeldt sig det nye fiber signal fra Stofa, har fået et fibersetup indstalleret i huset, og er oppe at køre på det.

Der bliver arbejdet intenst på at få fiberen ind til alle de husstande, der har bestilt det nye signal, men det arbejde er slet ikke færdigt endnu.
Så har I bestilt det nye signal, men ikke fået en fiber ind til huset endnu, så fortvivl ikke.
Det er på vej.

Grundet forsinkelser under gravearbejdet med det nye fiber, etableringen af fibersignalet op til vores område, samt IT systemerne der skal styre det nye signal internt i Stofa, ser det lige nu ud til at de første tidligst kommer på det nye signal, i starten af november.
I starten af november, vil alle der ikke har bestilt en fiberforbindelse fra Stofa, blive afbrudt på det gamle coax signal.
Resten som stadig venter på at få det nye signal, fortsætter på det gamle coax signal, helt som nu.

Kort sagt:
Ingen mister deres signal, før det nye signal fra Stofa er etableret, til dem som har tilmeldt sig.

I er velkommen til at kontakte Stofa kundeservice på 8830 3030, hvis der er spørgsmål til indgravningen osv.
Som info kan de dog ikke finde jer som nye fiberkunder i deres system endnu, grundet de interne IT udfordringer, men vil stadig finde jer som coax kunder.

Har I ikke fået jer tilmeldt det nye signal, kan det stadig gøres ved at kontakte Stofa på 75 18 74 31.
Eller se priser samt bestille på stofa.dk/pedersholm

Bestyrelsen i antenneforeningen kan selvfølgelig også stadig kontaktes som tidligere, hvis I har andre spørgsmål.

29/9-2021

 

Info til jer der har modtaget krydsbrev fra Norlys fiber.

Som tidligere udmeldt, overtager Stofa, ”Antennelauget Pedersholm” pr. 1. oktober.

En del af aftalen bygger på, at Norlys graver nyt fibernet ned i området, hvor efter alle får mulighed for at komme på det åbne fibernet.

Flere har allerede tilmeldt sig, hvilket er rigtig positivt.
Entreprenøren har delt krydsbrevet ud, som forklarer trin for trin hvordan installationen gennemføres.

I trin 1, er der forklaret, at fiberen skal graves ind til forsiden af jeres hus.
Dette er desværre ikke helt korrekt, da Norlys tidligere har lovet bestyrelsen for antenneforeningen, at det er muligt at få gravet hen til samme sted, som antennekablet kommer ind i dag.
Når fiberen kommer ind samme sted, er det nemmest muligt for alle, at forbinde fibernettet med de interne antennekabler i jeres hjem.

I er velkommen til at kontakte Stofa kundeservice på 8830 3030, hvis der er spørgsmål til indgravningen.

Har du endnu ikke tilmeldt dig?
Det kan gøres ved at kontakte Stofa på 75 18 74 31.
Eller se priser samt bestille på stofa.dk/pedersholm

15/9-2021

  Stofa overtager antennelauget fra d. 1/10-2021
Man kan derfor ikke tilmeldes antennelauget mere.

Alle eksisterende medlemmer opsiges automatisk.

Husk derfor at få valgt en anden TV / Internet løsning.

 

Stofa og fremtiden.

Som vi tidligere har skrevet til dig, får du fra oktober, når antennelauget Pedersholm nedlægges, helt nye muligheder inden for internet og tv.
I forbindelse med at Stofa erstatter det nuværende coax-anlæg med fiber, får du nemlig adgang til endnu bedre internet og tv.

Du vil blandt andet kunne vælge internethastighed helt op til 1000 Mbit samt bruge både Stofa SmartTv og Stofa Tv-app.

Derudover giver skiftet til Stofa yderligere fordele i form af:

  • 30 kr rabat pr. md. på tv-pakker og 20 kr. pr. md på internet de næste 3 år.
  • Adgang til tv-kanaler uden brug af boks – altså præcis som nu.
  • Mulighed for at se Discoverys kanaler og web-tv i hele EU.
  • Bevarelse af din nuværende stofanet.dk eller pedersholm.dk mailadresse.
  • SafeSurf sikkerhedspakke samt mulighed for SuperWifi og WifiGaranti.

Dertil kommer, at Stofa hjælper dig med at få din nuværende tv-installation flyttet over til fiber – helt uden omkostninger og med mindst muligt besvær.

Og hvad sker der så? I korte træk følgende:

  • Du skal vælge, hvilken løsning du ønsker på fiber.
    Det gør du enten på stofa.dk/pedersholm eller på tlf. 75 18 74 31.
  • Norlys Tele sender dig herefter et brev om fremføring af fiber til dit hus.
  • Du behøver ikke være hjemme, når fremføringen sker.
  • Norlys klarer installationen af fiberboksen i huset og flytter din antenneinstallation over til fibernettet.
  • Din nye internet-og/eller tv-løsning er herefter klar til brug.

Har du spørgsmål, er du velkommen til at kontakte Stofa på 75 18 74 31.

Du kan også se priser samt bestille allerede nu på stofa.dk/pedersholm

Se den komplette oversigt over kanaler i de 3 Stofa TV pakker ved at klikke HER

Læs det trykte brev fra Stofa, der er på vej til jeres postkasse, ved at klikke HER

Opdateret 30/8-2021

 

Godkendt regnskab.

Hermed det reviderede og godkendte regnskab.
Hent regnskabet her: Regnskab 2021

9/7-2021

 

For sidste gang et ønske om en god sommer fra antenneforeningen.

Årets store sommerferie tid er kommet. 
Vi vil gerne fra bestyrelsen i Antennelauget Pedersholm, sige tak for det første halve år af 2021.

Som I alle ved, så nedlægges antenneforeningen pr. 1/10-2021.
Det er lidt vemodigt, men vi tror stadig på, at det er den mest fremtidssikrede løsning, for beboerne i antennelaugets område.
Det betyder også, at bestyrelsen stadig er her og gerne besvarer de spørgsmål I måtte have, i nogle måneder endnu.

Flere har spurgt og er i tvivl om, hvad I skal gøre, hvor og hvornår I tilmelder jer hos STOFA osv. osv.
Dette vil der komme mere info om, lige efter sommerferien.
Planen er lige nu, at STOFA midt/sidst i august vil kunne findes på CSV (skolen) parkeringsplads i nogle dage.
Der vil de stå til rådighed, for at svare på alle spørgsmål om fremtiden, hvilke produkter de tilbyder, priser, muligheder, osv. osv.
Desuden vil der også blive mulighed for evt. tilmelding.

De præcise datoer og mere info, vil blive udsendt på nyhedsmail, på hjemmesiden og via et brev i postkassen fra STOFA.

Vi vil derfor ønske jer, jeres familier og venner en god og dejlig sommer.
Husk at passe på jer selv og hinanden, samt stadig at tage hensyn, spritte af og holde afstand.

Mvh
Bestyrelsen
8/7-2021

 
Ang. brev fra NORLYS.
I har nok alle modtaget et brev i sidste uge fra NORLYS i jeres postkasse.
Dette brev fortæller om mulighederne I vil få, med det nye fibernet som NORLYS Tele er ved at etablerer i området for STOFA.
STOFA er selvfølgelig en af de udbydere, der i fremtiden kan vælges.
Men som det fremgår af brevet, vil der der også blive andre muligheder og udbydere.
Dette SKAL NORLYS informerer jer om. Så derfor dette brev.
Dog vil vi anbefale at vælge STOFA som jeres udbyder, da vi som det fremgår af referatet fra den ekstraordinære generalforsamling, har forhandlet os til nogle 3 årige rabatter for jer.
Så se brevet som en information om at der er fiber på vej i området, og afvent så til lige efter sommerferien.
Der vil STOFA efter planen, være til stede i området i nogle dage, og være til rådighed for spørgsmål og vejledning i deres produkter samt hvilke muligheder I vil have at vælge imellem.
Alle nuværende medlemmer af antennelauget, vil inden da blive kontaktet og informeret om arrangementet.

 

Vi beklager den evt. forvirring dette brev har skabt.

Bestyrelsen
2/6-2021

 

Udrulning af fiber går nu igang.
Efter beslutningen på den ekstraordinære generalforsamling, om at nedlægge antenneforeningen og sælge til STOFA, går nedlægning af den nye fiber nu igang.
Det betyder at I vil begynde at se folk der graver fiber ned i området, for at blive klar til skiftet fra vores gamle coax kabler, til de nye fiber forbindelser, sidst på året.
Indenfor de næste par uger, vil alle medlemmer af Antennelauget Pedersholm, også modtage et brev fra STOFA, der fortæller lidt mere om hvad der skal ske.

15/4-2021

 

Ny servicepartner.
Fra d. 1/4-2021 er vores servicepartner ikke længere Dansk Kabel TV.
STOFA har sagt ja til at overtage den fulde service, af hele anlægget.
Det betyder, at der ikke længere skældnes imellem service på TV og Internet/telefoni.
Det betyder også, at STOFA nu har lov/skal lave service på selve vores anlæg. 
Det havde de ikke tidligere mulighed for, da dette ansvar lå hos Dansk Kabel TV.
Vi håber at dette skridt, vil give en mere komplet løsning på evt. driftforstyrrelser, da alt nu håndteres af en og samme servicepartner.
Bemærk:
Dette har intet med resultatet på den ekstraordinære generalforsamling at gøre, og ville være indført uagtet mødets resultat.
Dette var allerede vedtaget inden afholdelsen af mødet, med målet om en mere komplet og simpel service løsning for alle.

Bestyrelsen
31/3-2021

 

Det blev et ja..

Mandag d. 29/3-2021 blev der afholdt ekstraordinær generalforsamling i Antennelauget Pedersholm.
Dagsordnen var som annonceret:
1 – Salg af Antennelauget ”Pedersholm” til STOFA og samtidig opløsning af foreningen.

Mødet blev grundet covid 19, afholdt online, med ca. 45 deltagere.
Præsentationen fra mødet, kan findes her: Præsentation

Da der ikke var 2/3 medlemmer til stede på mødet kl 18.30, blev der afholdt et ekstra møde kl 21.
Her blev der foretaget afstemning, og beslutning via flertal.
Dette skete i henhold til vores vedtægter $20.
Resultatet blev et massivt flertal til bestyrelsens fremlagte forslag.

Dette betyder at antenneforeningen nedlægges pr. 1/10-2021 og at STOFA overtager vores gamle anlæg.
Dog skal dette anlæg ikke bruges i fremtiden, da STOFA udskifter anlægget med en komplet fiber løsning i hele området.
Meget mere info om dette, når vi når længere frem i den detaljerede planlægning.

Referatet fra mødet kan læses her: Referat

Tak til alle der deltog på mødet, og den fine feedback vi fik, både under mødet og bagefter.

Opdatering:
Vejle Amts Folkeblad har fulgt op på mødet med denne artikel:
https://vafo.dk/artikel/slut-med-f%C3%A6lles-tv-signal-stort-flertal-nedlagde-antenneforening

Bestyrelsen

30/3-2021

  Ekstraordinær generalforsamling

Dagsorden:
1 – Salg af Antennelauget ”Pedersholm” til STOFA og samtidig opløsning af foreningen.

På grund af Corona (covid 19) afholdes mødet virtuelt og man tilmelder sig herunder:
LUKKET FOR TILMELDING

Bemærk.
Kun for medlemmer af Antennelauget Pedersholm.

Vejle Amts Folkeblad har d. 27/3-2021 bragt en artikel omkring forslaget:
Læs artiklen her.

14/3-2021


  Nye retningslinier grundet covid-19, for teknikerbesøg fra dansk Kabel TV.

DKTV følger sundhedsmyndighedernes anbefalinger, og det betyder, at teknikerbesøg nu og foreløbig indtil den 1. februar 2021 begrænses til et absolut minimum, så vi mindsker risikoen for smittefare.
Se retningslinierne her: http://antennelaugetpedersholm.dk/go/covid-19-retningslinjer/

22/12-2020

 

Glædelig jul og godt nytår.

Julen nærmer sig med hastige skridt.
Fra os i bestyrelsen, skal der lyde en glædelig jul og et godt nytår til dig og dine nærmeste.
Pas på jer selv og hinanden, i denne Covid-19 tid.

Med venlig hilsen
Bestyrelsen
Antennelauget Pedersholm

 

Covid-19, generalforsamling og nyt om fremtiden.

Aktuel situation:
I år står vi, som I alle ved, i en helt speciel situation. Nemlig Covid-19.
Vi har derfor efter mange overvejelser i bestyrelsen valgt fortsat at udsætte generalforsamlingen på ubestemt tid.
I stedet har vi d. 7/9-2020 afholdt et møde i et udvalg med de tætteste, medlemsvalgte repræsentanter af foreningen.
Til stede ved mødet var bestyrelsen, revisorer, programudvalg samt bestyrelses suppleant.
På mødet fik bestyrelsen fuld opbakning til det forlagte forslag om at fortsætte uændret, indtil det er muligt at afholde en generalforsamling under trygge forhold.

Det vil sige:
Uændrede pakkepriser.
Uændrede programpakker.
Uændrede leverandører.
Uændret bestyrelsessammensætning.

Vi håber på jeres forståelse for dette.
Det er for vores alles sikkerhed.

Dette vil ligeledes blive annonceret i VAF og Ugeavisen.

Fremtiden. (En kort formandens beretning):
Vi har meget travlt i bestyrelsen for tiden.
Vi ved godt, at vores anlæg er af ældre dato og trænger til en opgradering, for i fremtiden at kunne leverer alle de nye spændende tilbud, der findes indenfor TV, internet, streaming, start forfra, fritvalg/tilvalg osv osv.
Derfor startede vi, som annonceret på sidste års generalforsamling, allerede sidste efterår, med forhandlinger og markedsundersøgelser.
Vores forventning var dengang, at have et oplæg klar allerede i foråret 2020, så en evt. komplet ombygning kunne være sat i værk, hvis der blev stemt ja til dette ved en ekstraordinær generalforsamling.
Men også her, har Covid-19 desværre sat en kæp i hjulet for os.
De udbydere der skulle lave tilbuddene til os, har ikke kunne få dem udarbejdet til os før nu, pga. hjemsendelser osv.
Så lige nu afholdes der en del møder i bestyrelsen med de potentielle leverandører, for at få fremlagt disse oplæg og høre om hvad de kan tilbyde os.
I mellemtiden er midlertidige forlængelser af vores nuværende kontrakter, blevet forhandlet på plads.
Alt dette for at sikre at ingen står uden signal.
Hverken nu, eller i fremtiden.
Så alle arbejder kort sagt så intensivt som muligt, under de forhold som Covid-19 nu engang har givet os.
Det er ikke nemt, men vi tror på at vi har et forslag klar indenfor den nærmeste fremtid.
Mere info om dette følger.

På bestyrelsens vegne:
Formand
Torben U. Petersen

9/9-2020

  Et ønske om en god sommer.

Tiden nærmer sig årets store sommerferie tid.
Vi vil gerne fra bestyrelsen i Antennelauget Pedersholm, sige tak for det første halve år af 2020, som vi må sige endte lidt anderledes end forventet pga. Covid-19.
Samt ønske jer, jeres familier og venner en god og dejlig sommer.
Husk at passe på jer selv og hinanden, samt stadig at tage hensyn og holde afstand.

Vi ser frem til det fortsatte gode samarbejde i resten af 2020.

9/7-2020

  Får jeg sort skærm d. 2. Juni?

Vi er blevet spurgt af flere medlemmer, om de risikerer sort skærm på deres TV efter d. 2. Juni.
Forespørgslen kommer, efter de har set den kampagne, der kører på TV i disse dage.

Det korte svar er: Nej.

Det lidt længere svar er:
Et bredt politisk flertal har vedtaget, at de højeste frekvenser i antennesignalet skal bruges til at give danskerne bedre mobilt bredbånd.
Men dette påvirker kun folk, der ser tv via egen antenne.
Så fordi du modtager dit signal via kabelnettet, igennem antenneforeningen, vil dette ikke have indflydelse på dit tv signal.
Du vil kunne se tv, helt på samme måde som før 2. Juni.

Læs evt. mere om nedlukningen af det gamle luftbårne antennesignal her:
https://www.sortsignal.dk/
Eller her:
https://www.dr.dk/om-dr/nyheder/saadan-undgaar-du-dit-tv-gaar-i-sort

22/5-2020

 

Covid-19 og generalforsamling.

Normalt er det nu tiden på året, hvor vi planlægger og udsender datoen for årets generalforsamling i antenneforeningen.
Og ifølge vores vedtægters $7, skal ” Ordinær generalforsamling afholdes en gang årligt inden udgangen af maj måned”.
I år står vi, som I alle ved, dog i en helt speciel situation. Nemlig Covid-19.
Som det ser ud lige nu, ved vi ikke om det er tilladt og forsvarligt at afholde en generalforsamling, inden udgangen af maj måned.
Vi har derfor i bestyrelsen, valgt at se tiden an, og følge udviklingen af situationen.
Generalforsamlingen vil blive afholdt.
Men om det bliver muligt at gøre før udgangen af maj, som vedtægterne foreskriver, ved som sagt ingen lige nu.
Vi håber på jeres forståelse hvis vi ender ud med, ikke at kunne overholde vores vedtægter i år, på netop dette punkt.
Det er for vores alles sikkerhed.

Vi står sammen, hver for sig.

Links til mere viden om covid 19 i Danmark:
https://politi.dk/coronavirus-i-danmark
https://www.sst.dk/

31/3-2020
Bestyrelsen

 

Info fra STOFA.

Vi vil gerne sikre, at alle Stofa-kunder døgnet rundt kan holde sig opdateret om Corona-situationen, der hele tiden udvikler sig.

I samarbejde med TV-2 har vi derfor åbnet for TV 2 NEWS resten af marts måned, så du nu har fri adgang til TV-2 NEWS på Ekstrakanalen og kan holde dig orienteret om, hvad der sker døgnet rundt.

Ekstra info fra bestyrelsen:
Ekstrakanalen ligger som en ny kanal på kanal 17 på vores anlæg.
Nogle TV finder den selv, andre TV kræver en ny kanalsøgning, for at den dukker op blandt de tilgængelige kanaler.

Pas på jer selv og hinanden…

OPDATERING: Aftalen er udvidet til og med 31. maj – 2020.

17/3-2020

  Info om ændringer i DR’s TV-tilbud.
Vi er blevet spurgt nogle gange, om vi har taget nogle DR kanaler, af programlisten.
Svaret er: Nej, det har vi ikke.
Men…
2. januar 2020 skete der store ændringer i DR’s TV-tilbud.

Ændringerne er sket som en del af den spare- og udviklingsplan, der udspringer af de politisk vedtagne besparelser på DR samt public service-kontrakten for 2019-2023, som skitserer DR’s fremtidige og færre tilbud til danskerne.

Læs om ændringerne her.

23/1-2020

  [ays_poll id=5]
  History Channel har desværre opsagt Deres aftale med Stofa pr. 1. januar 2020, grundet for få kunder.
Vi har derfor ikke mulighed for at distribuere kanalen fra årsskiftet.

13/11-2020

  Quick guide.
Vi har sammenfattet en lille quickguide, til nye og eksisterende medlemmer.
Heri er der samlet lidt af den vigtigste info.
Bla. hvordan man indstiller kanaler, hvem man skal kontakte i forskellige situationer osv osv.
Guiden kan hentes her: Quick Guide til nye og eksisterende medlemmer
11/7-2019
  Et ønske om en god sommer.

Tiden nærmer sig årets store sommerferie tid.
Vi vil gerne fra bestyrelsen i Antennelauget Pedersholm, sige tak for det første halve år af 2019.
Samt ønske jer, jeres familier og venner en god og dejlig sommer.
Vi ser frem til det fortsatte gode samarbejde i resten af 2019.

3/7-2019

 

Endnu flere kanaler?
Husk at Antennelauget Pedersholm i samarbejde med Stofa, tilbyder ”Smart-Tv/Tilvalgs-Tv”.
Dermed har du mulighed for at tilkøbe ekstra kanaler enkeltvis til din TV-Pakke.
Dette kræver et CA-modul til dit TV. (Kontakt Stofa for mere info)

Med Viasat Film får du adgang til 5 filmkanaler i HD kvalitet:

  • Viasat Action
  • Viasat Family
  • Viasat Hits
  • Viasat Premiere
  • Viasat Series.

Se alle de kanaler der kan tilvælges, samt priser og mere info her: http://antennelaugetpedersholm.dk/vaerd-at-vide/fritvalgstv/


  Vejledende kanalafstemning på generalforsamling.
Stemmerne er nu talt op og resultatet er, at der ingen ændringer bliver i pakkerne.
Stemmerne er gennemgået af bestyrelsen og vores revisor.
Afstemningsresultatet kan ses her:
Kanal afstemning
17/6-2019
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 6. maj 2019.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2019
10/5-2019
 

Brug for flere kanaler?
Husk at Antennelauget Pedersholm i samarbejde med Stofa, tilbyder ”Smart-Tv/Tilvalgs- Tv”. Dermed har du mulighed for at tilkøbe ekstra kanaler enkeltvis til din TV-Pakke. Dette kræver et CA-modul til dit TV. (Kontakt Stofa for mere info)

F.eks. kan du som noget nyt, få C-More Film pakken, til kun 99 kr./md. Med dette abonnement får du adgang til fire spændende filmkanaler, som viser både nye og klassiske biografsucceser, storfilm og premiereafsnit af de fedeste serier.

Der er det hele: action, drama, komedier og meget mere.

Se alle de kanaler der kan tilvælges, samt priser og mere info her: http://antennelaugetpedersholm.dk/vaerd-at-vide/fritvalgstv/


 

 

 

Misbrug af “Mine sider” hos Stofa.
Som nogle måske allerede har hørt eller læst, har der været et angreb på “Mine Sider” hos Stofa.
Det drejer sig om knap 2000 Stofa kunder, der har fået deres login oplysninger offentliggjort.
Så sandsynligheden for at netop I er berørt, er meget lille!
Det er i den forbindelse vigtigt at sige, at ingen betalingsoplysninger er blevet berørt.
Det er som sådan ikke Stofa, der har lækket disse oplysninger, men derimod et angreb på andre sider som feks. LinkedIn eller Drop-box.
De berørte Stofakunder, har valgt at bruge samme login på begge sider og dette har givet hackerne mulighed for nemt at logge ind på “Mine sider”.
Stofa reagerede hurtigt og effektivt, ved at lukke for adgangen til “Mine side”.
Dette er nu genåbnet, men opfordringen fra Stofa er at skifte sit password til “Mine sider” med det samme.
Har I internet eller telefoni fra Stofa, vil I indenfor kort tid, modtage en mail med mere detaljerede oplysninger.
Evt. spørgsmål omkring dette, skal henvendes til Stofa direkte. 
Hør evt. indlægget fra Stofas sikkerhedsansvarlige på P4 morgen her:

Kilde: https://www.dr.dk/radio/p4aarhus/p4aarhus-morgen-radio/p4-morgen-2018-09-27-06-05-2

28/9-2018

  Opgradering fra 3/1 til 5/1 Mbit.
Som annonceret på generalforsamlingen, vil de medlemmer der har en 3/1 Mbit internet forbindelse, blive opgraderet til en 5/1 Mbit.
Prisen vil forblive som hidtil.
Opgraderingen af hastigheden vil ske fra d. 1/7-2018
19/6-2018
  Hjælp os med at blive klogere.
På generalforsamlingen uddelte vi et lille spørgeskema omkring betydningen af forskellige muligheder i en antenneforening.
Du har nu også mulighed for at hjælpe os via en online besvarelse: Klik her for at besvare de 6 korte spørgsmål.

Besvarelsen er helt anonym, men vi henstiller til at besvare så ærligt som muligt.
Resultatet af generalforsamlings afstemning 2018 kan ses her: Afstemningsresultat 2018
Resultatet af generalforsamlings afstemning 2016 kan ses her: Afstemningsresultat 2016
8/5-2018

  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 7. maj 2018.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2018
8/5-2018
 

Ordinær Generalforsamling
Afholdes mandag d. 7. maj 2018.
Kl: 19.00
Sted: Vejle Bibliotek i Salen.
Willy Sørensens Pl. 1, 7100 Vejle

Bestyrelsen
2/3-2018

Dagsorden:

 

Faktura fra Stofa frem for TrioNet.
Der udsendes i disse dage en faktura fra Stofa på internet, telefoni og tilvalg.
Stofa har jo overtaget som udbyder af telefoni, internet og tilvalg fra 11. oktober.
Dette betyder at jeres gamle PBS betalinger til TrioNet ophører og skal flyttes over til Stofa.
Dette har desværre ikke kunne ske automatisk.
Så husk venligst at tilmelde jeres nye Stofa betaling til PBS, hvis I ønsker betalingen skal ske automatisk efterfølgende.
Spørgsmål vedrørende fakturaer fra Stofa, skal rettets direkte til Stofa.
Kontaktoplysninger findes her i højre side.

M.V.H.
Bestyrelsen
27/11-2017

  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 8. maj 2017.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2017
11/5-2017
  Info omkring skift af udbyder.
Som tidligere udmeldt overtager Stofa leveringen af TV – INTERNET og TELEFONI.
Det vil ske natten mellem den 10. og 11. oktober i tidsrummet ca. kl. 01-03 og det vil betyde at der vil forekomme udfald på Tv/internet/telefoni denne nat.
Vi anbefaler at I slukker jeres TV ved stikkontakten i dette tidsrum, specielt hvis jeres TV er af den type, der selv laver kanalopdatering ved manglende signal.
Skiftet til Stofa kræver ingen gensøgning af Tv-kanaler, så for langt de fleste vil alt være som før, når I tænder jeres TV den 11. oktober.
Angående INTERNET/TELEFONI og TILVALGS KANALER.
Alle medlemmer der har et eller flere af disse produkter hos Trionet i dag, vil modtage en mail fra Stofa ca. 1 uge før skiftet.
Denne mail vil indeholde alle oplysninger I har brug for omkring netop jeres setup og produkter, samt hvad der sker med dem.
Det er derfor MEGET VIGTIGT at I holder øje med mailen fra Stofa.
Alle vil, med få undtagelser, beholde samme produkter og til samme pris, enkelte vil endda falde lidt i pris efter skiftet.
De få der har et telefonabonnement der vil ske ændringer med, vil blive kontaktet direkte af Stofa, pr. telefon i den nærmeste fremtid.
Har I spørgsmål til indholdet i mailen, står der et telefonnummer til Stofas kundeservice hvor medarbejdere sidder klar til at hjælpe jer.
Vi håber at overgangen går så nemt og smertefrit som muligt, både bestyrelse og Stofa har arbejdet hårdt på at alt lykkes.

Bestyrelsen
29/9-2017

Opdatering:
Der er desværre sneget sig en trykfejl ind i vores annonce i avisen, omkring skiftet til Stofa og datoen for dette.
Det rigtige tidspunkt for skiftet er som noteret her på hjemmesiden.
Altså:
Det vil ske natten mellem den 10. og 11. oktober i tidsrummet ca. kl. 01-03

Internet og telefoni kunder hos TrioNet der overgår til Stofa, er nu begyndt at modtage mails om overgangen.
Har I ikke modtaget en mail inden imorgen eftermiddag, er I velkommen til at kontakte Stofa på 88 30 30 30 og spørge efter den.
Den kan være forsvundet i spam indbakken eller andet.

Bestyrelsen
05/10-2017

 

Ny aftale er på plads.
Vi har nu fået lavet en endelig aftale med Stofa og Dansk Kabel TV, der gør at anlæg, TV-pakker, priser og service, forbliver de samme som vi har nu.
Også efter 1. oktober 2017 hvor vores nuværende kontrakter udløber.
TrioNet er tidligere blevet opkøbt af Stofa og er derfor i princippet et og samme selvskab allerede nu.
Aftalen betyder også, at selvom vi i fremtiden modtager vores signal fra Stofa i stedet for TrioNet, skal ingen have udskiftet deres modem eller genindstille deres tv.
Alt forbliver som det er nu. Blot med et andet navn på afsenderen.
Dette er vi meget tilfredse med.
God sommer til alle.

Bestyrelsen
5/7-2017

 

Opdatering af programlisten.

Der er lavet en opdatering af programlisten.
Listen finder du under menupunktet Tv og Radio, eller ved at klikke her.

13/2-2017

 

Ordinær Generalforsamling

Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 8/5-2017
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne

6/2-2017

  Info omkring indholdet i TV-pakkerne.
Afkrydsningen af programønske-listen på generalforsamlingen i Maj, pegede på at de eksisterende pakker er som folk ønsker.
Så programpakkerne vil fortsat være som de er nu, uden ændring, indtil sidst i 2017.
Mvh
Bestyrelsen
15/11-2016
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 9. maj 2016.
Referat og formandens beretning kan findes her: Generalforsamling 2016
11/5-2016
   
  Ordinær Generalforsamling
Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 9/5-2016
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne
9/3-2016
  TrioNet har skruet op for hastigheden.
Som nogen af jer måske har bemærket, så har internet hastighederne i foreningen fået et skub opad.
Og det uden at prisen er blevet forøget.
Med virkning fra årsskiftet, blev jeres nuværende internet abonnement sat op i hastighed.
Hvis hastigheden ikke er slået igennem hos jer, prøv da at genstarte jeres kabel modem eller kontakt TrioNet support.
De nye hastigheder kan ses her: http://trionet.dk/internet.aspx
Eller ved at logge på jeres selvbetjeningsside: https://selvbetjening.trionet.dk/Som noget nyt arbejdes der også på at kunne få internet uden TV.
Det vil sige at man kan få internet og telefoni fra TrioNet, i antenneforeningens område, igennem foreningens anlæg, uden at skulle have en TV-pakke fra foreningen.
Ring til TrioNet for at høre nærmere om denne løsning.Håber I byder de nye hastigheder velkommen.
Mvh
Bestyrelsen
26/2-2016
 

Info omkring Tilvalgs-TV.
Hold øje med din postkasse indenfor nærmeste fremtid.
I vil modtage et brev omhandlende Tilvalgs-TV fra TrioNet.
Meget kort fortalt, går det ud på at I vil kunne tilkøbe ekstra tv-kanaler, oveni jeres nuværende tv-pakke.
Men hold øje med postkassen og læs alt om hvordan og hvilke kanaler der er tale om.
30/9-2015

  GOD TONE overgår til YouSee pr. 1.oktober 2015.
Dette vil umiddelbart ikke betyde noget for os som forening og tv/net udbud da disse leveres af TrioNet.
I vil ved fejlmelding på tlf 76 42 88 00 dog blive mødt af en medarbejder ved Dansk Kabel TV (ejet af YouSee) som vil stå for servicen i fremtiden.
Vi håber ikke dette skaber for meget forvirring og vi forventer servicen stadig vil være på samme niveau som hos GOD TONE.
  Møde i programudvalget og prisforhandlinger omkring den nye Eurosport DK.
Der har været afholdt møde i programudvalget, hvor der blev set på de stemmesedler der blev udfyldt til årets generalforsamling.
Resultatet blev et uændret programudbud.Ud over dette har der været (hårde) prisforhandlinger i gang for at kunne bibeholde den nye Eurosport Danmark kanal.
Eurosport DK er en sammenlægning af Eurosport 2 og Canal 8 sport fra 1. juli.
Dette ville betyde en betragtelig prisstigning for denne kanal i sammenligning med den eksisterende Eurosport 2 kanal som vi har på vores anlæg p.t.
Vi har dog fået forhandlet en uændret pris hjem på den nye kanal for resten af året.
Til generalforsamlingen i 2016 skal der derfor tages stilling til om vi skal beholde kanalen i fremtiden.
Læs mere om kanalen HER
22/6-2015
  Ordinær Generalforsamling
Blev afholdt mandag d. 4. maj 2015.
Referat og formandens beretning kan findes her: KLIK HER
5/5-2015
   
  Ordinær Generalforsamling
Der afholdes Ordinær Generalforsamling.
Dato: 4/5-2015
Kl: 19:00
Sted: Vejle Bibliotekerne
3/3-2015
  TV-2 Sport
Det vil, som det ser ud lige nu, ikke være muligt at få TV-2 sport på anlægget inden for en acceptabel økonomisk ramme.
Heller ikke som prøve program.
TV-2 sport vil naturligvis komme med på stemmesedlen til næste generalforsamling.Skulle der ske ændringer i dette, vil vi naturligvis informerer om dette her på siden.
22/1-2015
  Returnering af modem til Dansk Kabel Tv
Vi har fået oplyst at Dansk Kabel Tv nu har udsendt returkasser til gamle modems.
Der er følgende muligheder:
1. Har I stadig jeres gamle modem til at ligge, skal dette naturligvis returneres.
2. Har I købt jeres modem i sin tid men stadig modtaget en returkasser, skal I kontakte Dansk Kabel Tv på telefonnummeret herunder. Så bliver det noteret i deres system.
3. Er I kommet til at kasserere modemmet efter skiftet til TrioNet, skal I ligeledes kontakte Dansk Kabel Tv på telefonnummeret herunder. Så bliver dette ligeledes noteret i deres system.
Vi har fået lovning på at I ikke vil få en regning for modemmet da der er gået så lang tid siden skiftet.
Telefonnummer til Dansk Kabel Tv: 76 42 88 00
13/1-2015
  TV-2 Sport
Vi arbejder i øjeblikket på om vi kan finde en økonomisk og teknisk god løsning for at få TV-2 Sport på anlægget.
Mere info følger når vi ved mere.
9/1-2015
  Returnering af modem til Dansk Kabel Tv
Ifølge Dansk Kabel Tv skulle de af jer der er blevet bedt om at returnere jeres gamle Dansk Kabel Tv modem, modtage en retur kasse i løbet af de nærmeste dage.
4/12-2014
 

Erfarings info fra GodTone.

BILKA sælger for øjeblikket Samsung TV, hvor Danmark ikke kan vælges som land.
Her skal der vælges: Andre

Vejle, den 21. oktober

  Husk..
Kanalen 7-erne lukker 1. nov. og erstattes af ID-investigation.
  HUSK!!
Har du fået din @pedersholm.dk mail adresse flyttet over til TrioNet så skal du lave et par ændringer i dit mail program før det virker.Følg TrioNets vejledninger i hvordan du skal gøre.
Du finder vejledningerne HER Er du stadig i tvivl om hvordan du gør så kontakt gerne TrioNet support.
 
Lukning af analog signal.
Som meddelt på generalforsamlingen i maj 2013 er det analoge signal stoppet på vort anlæg den 1.oktober 2014.
Det betyder, at man skal have et TV der kan modtage digitale signaler. (MPEG4)
Der har desuden været annonce i UgeAvisen 12. februar for at gøre opmærksom på ændringen.
Eventuelle spørgsmål kan rettes til bestyrelsen.
 
BESTYRELSEN
  TrioNet er nu oppe at køre på vores net.
Tv, Internet samt telefoni skulle nu være oppe at køre på vores anlæg.
HUSK det kræver en gensøgning på dit tv for at få programmerne tilbage.
Se evt. mere info omkring digital søgning HERVi ser frem til samarbejdet med TrioNet.
Bestyrelsen
  Husk det er d.1.oktober vi skifter over til vores nye udbyder TrioNet.
Vi forventer at alt vil gå rimeligt smertefrit, men hav venligst lidt tålmodighed hvis der skulle forekomme lidt ustabilitet.
F.eks. KAN vi risikerer sort skærm og manglende internet i løbet af i nat hvor skiftet fra DanskKabelTv og over til TrioNet sker.
Ved evt. fejl og mangler på Internet samt Telefoni skal vi minde om at disse fejl i fremtiden skal indmeldes til TrioNet support og altså ikke længere DanskKabelTv.
Kontaktinfo kan findes her i højre side eller under menupunktet Kontakt.
Vi skal ligeledes minde om at det også er i morgen/i nat det analoge TV-signal lukker på vores anlæg.
Vi glæder os til fremtidens samarbejde med TrioNet.
  VIGTIGT!!
Har man allerede internet, telefoni gennem antenneforeningen samt eventuelle emailadresser der slutter på @pedersholm.dk og ønsker man også at få det/have det i fremtiden, så skal I en tur forbi bestil.trionet.dk og gennemgå tilmeldingsproceduren.
Grunden til dette er at der kan være en ret lang ekspeditions tid før jeres nuværende udbyder frigiver jeres nummer til flytning.
Har I på nuværende tidspunkt ikke fastnet telefon men ønsker at få det i fremtiden fra TrioNet, så kontakt venligst TrioNets kundeservice og de vil være behjælpelige med dette.
TrioNet support har tlf. 78 79 80 80.
 

Præsentation af TrioNet.dk og gennemgang af produkter, gennemgang af tilmelding samt spørgerunder.

Onsdag d. 13.august kl. 19. blev der på Vejle Bibliotek, som annonceret, afholdt endelig præsentation af vores nye leverandør af TV, Internet, Telefoni osv.
Ca. 150 medlemmer dukkede op til dette arrangement, hvilket vi er rigtig glade for.
Dejligt at se den store interesse og nysgerrighed, der udvises fra medlemmernes side for dette nye setup.
TrioNet gennemgik deres produkter samt viste hvor og hvordan det er muligt at tilmelde sig dem.
Grundlæggende kan man sige at TV-delen fortsætter uforandret efter 1.oktober 2014, uden at I skal foretage jer noget ud over en kanalsøgning på jeres TV.
Husk i den forbindelse at det analoge TV-signal, som annonceret på de sidste 2 generalforsamlinger samt i avisen vil blive lukket pr. 1.oktober.
Har man allerede internet, telefoni gennem antenneforeningen samt eventuelle emailadresser der slutter på @pedersholm.dk og ønsker man også at få det/have det i fremtiden, så skal I en tur forbi bestil.trionet.dk og gennemgå tilmeldingsproceduren.
VIGTIGT!! Skal I have jeres fastnet telefonnummer flyttet med over til TrioNet fra DanskKabelTv eller anden fastnetudbyder, så bedes I foretage tilmelding så hurtig som muligt.
Grunden til dette er at der kan være en ret lang ekspeditions tid før jeres nuværende udbyder frigiver jeres nummer til flytning.
Har I på nuværende tidspunkt ikke fastnet telefon men ønsker at få det i fremtiden fra Trionet, så kontakt venligst TrioNets kundeservice og de vil være behjælpelige med dette.
Trionet support har tlf. 78 79 80 80.

Vi ser i bestyrelsen frem til samarbejdet med TrioNet.

Har I spørgsmål ang. Internet og telefoni så er I velkommen til at kontakte TrioNet support.
Evt. spørgsmål omkring TV kanaler osv. skal stadig rettes mod foreningens bestyrelse.

Vejle, den 14. august – BESTYRELSEN

  Præsentations materiale omkring vores nye udbyder TrioNet fra mødet d. 10.juni.

Hent præsentationen som .PDF her: TrioNet og Pedersholm24. juni 2014 – BESTYRELSEN
 

VEDR. VEJLEDENDE AFSTEMNING.

Bestyrelse og programudvalg har talt sammen og vurderet resultatet af afstemningen. Tv2 fri som har været gratis på anlægget som prøvekanal fik ikke stemmer nok, og slettes på anlægget om kort tid. Øvrige kanaler fik genvalg, hvilket betyder uændret kanaludbud.

Vejle, den 13. maj – BESTYRELSEN

 

Referat af generalforsamlingen den 5. maj.

Kaj Rodding blev dirigent og han konstaterede at generalforsamlingen var lovlig indkaldt og derfor beslutningsdygtig. Formanden omtalte i sin beretning at der var afholdt mange møder, da alle vore kontrakter udløb i år. Servicekontrakt med GodTone er forlænget 2 år. Der vil måske blive indkaldt til en ekstraordinær generalforsamling, hvor der vil blive fremlagt forslag til nye aftaler på internet og tv. Torben havde været glad for sit første år som formand, og han opfordrede medlemmerne til at komme med “feedback” positive som negative. Formanden gjorde opmærksom på, at det analoge signal slukkes den 1. oktober i år. Formandens beretning blev enstemmig vedtaget. Herefter fremlagde kasserer Torben Mikkelsen regnskabet, som blev enstemmig vedtaget. Regnskabet udviser en kassebeholdning på 45.000 kr. Valg af kasserer blev genvalg til Torben Mikkelsen. Valg af programudvalg blev genvalg til Svend Aage Kjer – Johannes Nørskov Madsen – nyvalg til Charlotte Faber Stech Mortensen. Genvalg af revisorer – Kaj Rodding, Erantisvej 7 og Svend Erik Kristensen, Snerlevej 16. Punkt 7 var fastsættelse af kontingent – pakke 1 uændret 975 kr. pakke 2 3.300 kr. blev enstemmig vedtaget. Der var ikke indkommet forslag. Der blev foretaget en vejledende afstemning vedr. indeholdet i programpakkerne. Resultater kommer senere når bestyrelse og programudvalg har drøftet resultatet. Dirigenten takkede for god ro og orden og formanden sluttede af med at takke de fremmødte..

Vejle, den 8. maj – BESTYRELSEN

 

Infomøde.

Tirsdag, den 10. juni 2014 – kl. 19.00 er der informationsmøde på Biblioteket. Her vil vi sammen med vor kommende udbyder orientere om det samarbejde der starter den 1. okt. 2014, som omfatter INTERNET – TELEFONI og TV.

21. MAJ 2014 – BESTYRELSEN

 

  Sidst ændret: 28-11-2024 09:19:46

 

 

 

 

 

Lukket for kommentarer.